Durchfahrtsland (2005)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Alexandra Sell
met Hans Wilhelm Dümmer, Sophie Rey en Mark Basinsky

'Durchfahrtsland' is een Duitse heimatfilm over de vreemde wereld dichtbij de eigen voordeur, een gebied waar men in twintig minuten over de snelweg doorheen raast, gelegen tussen Keulen en Bonn. De mensen die er wonen proberen ieder hun plekje te veroveren in dit centrum van hun wereld. Deze documentaire volgt vier inwoners een jaar lang en schetst daarbij een persoonlijk portret van een gebied, dat slechts op het eerste gezicht onbeduidend en nietszeggend lijkt. Een typisch stukje Duitse provincie, waarin de bewoners met veel trots hun riten, mythen en verhalen bewaren.