Prairie Chickens (1943)

Komedie / Western

geregisseerd door Hal Roach Jr.
met Jimmy Rogers, Noah Beery Jr. en Joe Sawyer

Henry Lewis-Clark III is van plan naar het westen te gaan om uit te vinden hoe het zit met zijn ranch; volgens de ranchvoorman Albertson zijn er maar 1500 stuks vee aanwezig op het land. Dat klopt ook wel, want Albertson en zijn bende hebben de resterende 4000 stuks gestolen. Albertson organiseert een welkomstfeest in de stad voor de eigenaar om hem weg te houden van de ranch. De chauffeur van Henry Lewis-Clark III geeft de cowboys Jimmy en Pidge een lift, met als gevolg dat bij aankomst in de stad Pidge wordt aangezien voor Henry Lewis-Clark III.