Yong Ai Zhuo Yi Ren (1987)

Alternatieve titel: You Are My Destiny

1 stem

Hongkong / Japan
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Eric Tsang
met Alan Tam, Yu Hayami en Pak-cheung Chan

De beeldschone erfgename van een miljardair in Japan, brengt zichzelf en haar omgeving in de problemen. Ze ontsnapt namelijk aan het wakend oog van haar voogd en bodyguard, om rond te kunnen hangen met een groep maffe muzikanten, die onder de naam 'The Loosers' optreden. Het exotische en wilde artiestenbestaan bevalt haar beter dan het uitgestippelde pad waar ze zich op bevond.

Doorsnee HK comedy.

Maar da's niet zo verwonderlijk. Eric Tsang is een lollige acteur, maar als regisseur heeft hij niet echt heel veel weten klaar te maken. Af en toe zit er wel een goed filmpje tussen, maar veel eigenheid heb ik er nooit in kunnen herkennen. Het is toch vooral puur genrewerk dat hij heeft gemaakt.

Ook deze film valt daar perfect onder. Een volbloed comedy, al zit het plotje ook volgestouwd met andere genres. Een beetje romantiek, wat drama en misdaad, zodat er voor ieder wat wils is. Al moet gezegd dat de comedy de gehele tijd overheerst, maar wat wil je ook met zulke acteurs.

Dit soort filmpjes weten altijd wel te vermaken, jammer genoeg weet deze daar weinig aan toe te voegen. Leuk om een keer gezien te hebben, het duurt niet lang en het is allemaal best vlot, maar het is ook zo'n film die morgen alweer vergeten is.