They Call It Murder (1971)

Drama / Mystery

geregisseerd door Walter Grauman
met Jim Hutton, Edward Asner en Lloyd Bochner

Doug Selby, openbaar aanklager, wordt opgezadeld met diverse grote zaken, zoals de moord op een gokker en een mogelijke verzekeringszwendel. Ook de dode man in het zwembad is een raadsel. Duidelijk is wel dat hij niet is verdronken, maar ergens anders is vermoord. Selby legt nu verband tussen alle gebeurtenissen.

avatar van lars-pixar
Voor een tv-film uit 1971 pakt het nog enigszins goed uit, maar toch duurt dit filmpje in het algemeen net iets te lang. Daar en tegen komt deze oude tv-film kwalitatief wel goed over en weet het verhaal hier en daar nog wel interessant neer te zetten. De casting is goed even als het acteerwerk wat niet slecht is. Vooral Jim Hutton speelt goed, maar komt af en toe ook wat oppervlakkig over. De casting telt ook een gasten rol, een bijrol van Leslie Nielsen. Wellicht was deze B rol belangrijker dan een B rol zich normaal voordoet. Nielsen komt hier verrassend in over, maar heeft als B rol weinig speeltijd om zich verder te ontwikkeling. Voor een tv-film waarschijnlijk nog eens niet zo slecht, maar mogelijk ook niet interessant genoeg voor iedereen.