L'Ombre d'un Flic (2011)

Frankrijk
Thriller

geregisseerd door David Delrieux
met Aurélien Recoing, Natalia Dontcheva en Pascal Demolon

Commissaris Bianco, hoofd van de narcoticabrigade, wordt gedood tijdens een interventie. Hij wordt vervangen door Ortéguy, met een heel ander karakter. Terwijl hij zijn plaats probeert te vinden binnen het team hoort Ortéguy dat Bianco een belangrijke maffiabaas volgde, maar ook dat er een verrader in het team is...

De dood van een commissaris laat zijn equipe niet los en daar wordt de opvolger, zelf strubbelend met familiale problemen, het slachtoffer van.
Het is de rode draad in deze Télé-film die verder aangevuld wordt met actiescènes, waarbij harde politiemethodes, verraad en corruptie er traditiegetrouw bijhoren.
Dat de film wat doet aan karakterontleding is best ok maar het helpt hem echter lang niet boven een gemiddelde misdaadfilm uit te stijgen.
Aurélien Recoing is veruit de meest bekende in de cast en meteen ook de opvallendste.