The Alaskan (1924)

Drama / Western

geregisseerd door Herbert Brenon
met Thomas Meighan, Estelle Taylor en John St. Polis

Tijdens pogingen om de natuurlijke schoonheid van Alaska te behouden en de toestromende industrie een halt toe te roepen, wordt vader Holt vermoord. Zoon Alan reist richting Washington in een poging de praktijken van John Graham te laten stoppen, maar Alan vindt geen gehoor bij de regering. Op zijn terugreis ontmoet hij Mary Standish en haar voogd Rossland, een handlanger van Graham. Later onthult zij dat ze is getrouwd met Graham en dat hij haar mishandelt. Graham eist dat Alan zijn vrouw met rust laat, maar Alan weigert. Een confrontatie kan niet uitblijven.