Brassens, la Mauvaise Réputation (2011)

Frankrijk

geregisseerd door Gérard Marx
met Stéphane Rideau, Marie-Anne Chazel en Bruno Lochet

Georges Brassens is overleden in 1981. Vooral de humoristische, provocerende teksten van de zanger zijn bekend. De jonge jaren van de artiest en de moeizame weg die naar het succes leidden zijn minder bekend, toen Georges nog niet Brassens was...

Had eigenlijk liever wat meer chansons gehoord en optredens gezien van deze grootmeester van het Franse chanson, maar de film, zoals de titel een beetje laat vermoeden, beperkt zich tot zijn jeugdige, wat revolterende en amoureuze lotgevallen en eindigt wanneer Brassens de poort naar het sukses openduwt.
Maar goed, ook dit was interessant. Film blijft soms wat hangen in hetzelfde verhaal maar kan anderzijds toch rekenen op enkele puike acteerprestaties, waarbij, naast de hoofdacteur, Stéphane Rideau, vooral Marie-Anne Chazel en ook Bruno Lochet overtuigen.