Love Bite (2012)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Komedie

geregisseerd door Andy De Emmony
met Ed Speleers, Jessica Szohr en Luke Pasqualino

De zomervakantie is begonnen in het kuststadje Rainmouth. Terwijl Jamies vrienden gelukkig lijken met hun werk in een lokale taartenfabriek en 's avonds op zoek te gaan naar seks, verveelt Jamie zich met het runnen van zijn moeders bed en breakfast. Maar wanneer hij de mooie, slimme en sexy Amerikaanse reizigster Juliana ontmoet op een feestje, raakt hij smoorverliefd. De wereld is ineens niet meer zo klein. Maar al snel na de komst van Juliana beginnen er vreemde dingen te gebeuren. Eén van de lokale tieners raakt vermist op een feestje en vervolgens nog één. Dan wordt Jamie door een mysterieuze vreemdeling gewaarschuwd: er is een weerwolf in de stad die aast op maagdelijk vlees...

avatar van code9
99% 'humor' van pubers die uitsluitend grappen over seks maken, wat al heel snel de keel gaat uithangen. Film gaat verder mank onder een gebrek aan normale personen, waardoor de overdaad aan maffe types juist verder afbreuk aan het komedie gehalte doet. De 1% horror mag geen naam hebben. Eén keer gelachen, had namelijk nog niet eerder in een film gezien dat twee weerwolven bij maanlicht seks met elkaar hebben, maar dat is vooral een teken van armoede en zegt alles over de rest van de film. De op zich aardige twist aan het einde komt te laat om de boel nog te redden.

avatar van blurp194
Een volkomen voorspelbaar verhaaltje, geen cliche blijft ongebruikt in dit standaard 'horror' filmpje. Teenslasher is misschien een betere, meer verduidelijkende omschrijving - horror is tenslotte een heel breed genre geworden.

Maargoed, dit is dus wel een behoorlijk platte en flauwe film. Toch wel aardig uitgewerkt. En, de aanwezigheid van Jessica Szohr vrolijkt het wel behoorlijk op. Daardoor nog net te verdragen.

avatar van opa-ben
leuke film, heb het niet zo op horror verhalen, maar dit is nou net goede verhouding tot komisch en horror, valt dus best wel mee.

avatar van Piratje
Hoofdzakelijk een jeugdfilm die voor de vuist weg ook hun spontane taal en doen naspelen.
De cast is aardig samengesteld en ieder speelt vrij behoorlijk zijn of haar rol.
De mooie blonde Ed Speleers en aantrekkelijke zwarte Jessica Szohr plukken de bloemen. Ook al laat hun acteren soms te wensen over.

Weerwolven komen bij volle maan uit de duisternis en jagen op maagdelijkheid.

Maar alvast wordt dit horrorgebeuren niet overdreven en krijgt de humor de bovenhand.
Ook al wordt in de tweede helft van de film de spanning en de angst opgedreven.

Het verhaal is totaal voorspelbaar maar toch aanvaardbaar en verloopt in een vlot tempo.

Door dit vlotte verloop en de spontane jongeren is dit alvast een onderhoudende film die mag gezien worden zonder angst te krijgen. Vooral de humoristische, soms zelfs vrij groffe, fragmenten fleuren de film op.

Wel 3,5*

avatar van jippie2010
Not bad, not bad at all!
Deze film viel me ontzettend mee.
De nadruk ligt meer op de komedie dan op de horror.
Het wordt inderdaad af en toe erg kinderachtig,
maar ik heb me vermaakt met deze film. *3.0