On the Ice (2011)

Drama / Thriller

geregisseerd door Andrew Okpeaha MacLean
met Frank Qutuq Irelan, Adamina Kerr en John Miller

Twee tienerjongens zijn als broers opgegroeid in een geïsoleerde stad in Alaska. Wanneer ze op een ochtend met een andere jongen op zeehondenjacht zijn, ontstaat er een ruzie die escaleert in een tragisch ongeval. De twee vrienden zijn gedwongen de ene na de andere leugen te vertellen om te overleven. De geschokte jongens hebben last van een zwaar schuldgevoel en proberen de verdenking van de gemeenschap af te wenden.

Gezien op het filmfestival in leiden. Aanrader!

avatar van glimmerman2000
''De waarheid bestaat, de leugen wordt uitgevonden''

Hoe zwaar kun je in de problemen komen, door het vertellen van leugens!...Uiteindelijk zal bij iedereen de druk teveel worden, met het gevolg dat de bom barst
Het is hooguit een tijdelijke vlucht van de waarheid/realiteit

Twee vrienden die elkaar lijken te beschermen, maar uiteindelijk blijkt ook dit niet helemaal de waarheid te zijn....

Goede acteerprestaties, en een goed verhaal

avatar van Movie-Addicted
Zeer matige film, acteerwerk is het "net niet" . Jammer! Verder verhaal op zich is wel te pruimen. Ik hou het bij een mager;

*3tje