• 8.355.849 stemmen

Kill Me If You Can (1977)

Drama / Misdaad | 100 minuten

Genre: Drama / Misdaad

Alternatieve titel: The Caryl Chessman Story

Geregisseerd door: Buzz Kulik

Met onder meer: Alan Alda, Talia Shire en John Hillerman

IMDb beoordeling: 7,4 (231)

Plot Kill Me If You Can

Caryl Chessman, later bekend als de "red light bandit" wordt veroordeeld tot de doodstraf vanwege enkele gewapende overvallen en verkrachtingen. Ondanks dat hij altijd zijn onschuld staande houdt wordt hij, na 12 jaar in Death Row te zitten, toch terechtgesteld. Tijdens zijn verblijf in de gevangenis schrijft hij enkele boeken. Naar een waargebeurd verhaal.

Caryl W. Chessman

Bill Edmunds

Judge Lewis Goodman

avatar van clubsport

clubsport

Alda speelt een sterke rol in dit ( op waar gebeurde feiten ) gebasseerd verhaal waarin je als kijker toch sterke twijfels krijgt over zijn schuld en de buiten proportionele zware straf die hij krijgt puur omdat hij zichzelf verdedigde in de rechtzaak en ook omdat hij altijd zijn schuld bleef ontkennen .

Als je dan ook nog eens nadenkt over het feit dat Bijv Manson ruim 10 jaar later de doodstraf ontliep dan mag je je toch wel afvragen of rechtvaardigheid wel bestaat in het rechts systeem .