Guardami (1999)

Italië

geregisseerd door Davide Ferrario
met Elisabetta Cavallotti, Stefania Orsola Garello en Flavio Insinna

Nina is een jonge pornoactrice. Ze heeft een lesbische relatie met Cristiana, een ongehuwde moeder. Ook Cristiana werkt in de porno-industrie. Na een medische routinecontrole hoort Nina dat ze kanker heeft. In het ziekenhuis ontmoet ze Flavio, die dezelfde therapieën als Nina volgt. Nina blijft in pornofilms spelen, maar op den duur zal ze moeten kiezen tussen haar werk of Flavio.

Een pornofilm verpakt als drama, maar lang niet zo beroerd als uit de plotbeschrijving wellicht doorklinkt. Het telkens weer inlassen van pornoscènes in het tweede deel van de film begint op d'n duur wel te irriteren, omdat ze op die plaats in de film afbreuk doen aan het eigenlijke verhaal. Maar verder helemaal niet slecht en Elisabettta Cavallotti en Flavio Insinna leveren aanvaardbaar acteerwerk.

avatar van jippie2010
Dit is één van de weinig geslaagde producties die drama en erotiek combineren.