Love Addict (2011)

Denemarken
Documentaire
87 minuten / 81 minuten (IDFA) / 53 minuten (tv-uitzending)

geregisseerd door Pernille Rose Grønkjær
met Eliza Bichmann, Sarah Agor en Nicole Brooks

Liefde kan geweldig zijn: op een roze wolk de wereld om je heen vergeten en in je hoofd maar met één iemand bezig zijn. Maar wat als dat zo overweldigend is, dat je er volledig in op gaat en je niet meer kunt functioneren zonder de aandacht van die ene persoon? Als je er een hele fantasiewereld omheen creëert? Ofwel: wat als liefde verandert in een obsessie of zelfs verslaving? De Deense filmmaakster Pernille Rose Grønkjær portretteert een aantal mensen die zichzelf verliezen in 's levens hevigste afrodisiacum: de liefde.

Meneer Bungel
Wat was er nu echt en wat was er nagespeeld? Via Imdb zie ik dat alleen Eliza Bichmann zichzelf speelde(?).

avatar van .Fee.
Eliza Bichmann was de actrice, zij speelde iemand die was gebaseerd op de verhalen van de therapeuten die de regisseuse heeft geïnterviewd.

De rest was allemaal real-life.

Meneer Bungel
Ik wil het graag geloven, maar Imdb bevestigt dat allerminst. Heb je daar ook betrouwbare bronnen voor? Alvast bedankt!

avatar van .Fee.
Ik heb de documentaire gezien op Holland Doc 24, daarna kwam een interview met de regisseuse waarin ze over de film vertelde.

Ik heb het gevonden op de website van Holland Doc, helemaal onderaan:
Interview

avatar van narva77
Het is zelfs nog wat gecompliceerder; Actrice Eliza Bichmann is i.d.d. een actrice, en speelt niet zichzelf.
Maar ik hoorde in een interview met de regisseuse op YouTube, dat Eliza Bichmann zelf óók een soort van "Love addiction" heeft gehad, ze kon zich i.i.g. met de andere personages identificeren.

Hier een link naar een erg negatieve review van de docu (onderaan de pagina):

Hier het interview met de regisseuse op YouTube:

Meneer Bungel
Ingewikkeld allemaal, wat ik er (ravagedigitaal) lees: ''...er acteurs gebruikt zijn en er een onhandige vermenging met feit en fictie plaatsvindt...'' Bevestigt mijn eerdere gedachten. Maar de nagespeelde stukken hadden alsnog wel wat (sfeer).

avatar van missl
Gespeeld of niet, je zou er maar zo eentje achter je aan hebben. Of zelf zo zijn. Kan me wel voorstellen dat er een kern van waarheid in zit.