Kopaszkutya (1981)

Hongarije
Drama / Muziek

geregisseerd door György Szomjas
met Lóránt Schuszter, Gyula Deák Bill en László Földes

Een Hongaarse band speelt met groot enthousiasme Amerikaanse rock 'n' roll, maar succes lijkt ver weg. Radio en tv negeren de band en zelfs het publiek bij optredens kijkt passief toe. Bandafõnök, de bandleider, komt met het idee om liedjes te schrijven met onderwerpen die dichter bij de mensen staan. De liedjes over het exotische leven van Amerikanen staat te ver verwijderd van de beleving van de mensen. Met de overblijfselen van de band en een tweede zanger vertalen ze de geest van blues en rock in een taal en wereld die de mensen kennen.