Glücksritterinnen (2011)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Yekaterina Fedulova

Sinds de ineenstorting van de Sovjet-Unie hebben de mensen te kampen met werkloosheid en toegenomen criminaliteit. Vele moeders willen hun dochters een betere toekomst schenken en daarom sturen ze hen naar het veelbelovende westen. De regisseur, Katja Fedulova, kwam in 1993 naar Duitsland om in Kiel haar studies te vervolledigen. Hier raakte ze bevriend met 5 Russische lotgenotes. Dertien jaar later gaat ze na wat er van haar en deze vrouwen geworden is. Dit waren onder andere een alleenstaande moeder, een vrouw met een hedonistische levensstijl en een alcoholiste.