Out of Control (2002)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Dominic Savage
met Danny Young, Leo Gregory en Tamzin Outhwaite

In Out of control is geen plaats voor gelukkige kinderen. Sam is een gruwel en een van de gedetineerden in een jeugdgevangenis. Hij wordt de bully van Dean (Young), die zich op het rechte pad leek te bevinden, maar onder invloed van een slechte vriend bezweek voor een joyride en nu daarvan de consequenties moet uitzitten. Zijn moeder (Outhwaite) is in alle staten, maar machteloos.

Is die rechtse niet Leyton Hewitt?

EmDee schreef:
Is
die rechtse niet Leyton Hewitt?

nee dat is Leo Gregory

Wat een film wat een harde realiteit wat een superfilm , ga hem zien , je wordt er koud van!!

kappeuter (moderator)
Waar heb jij deze dan gezien Henk ?

was laatst op t.v., nederland 3 in 2 delen geloof ik. Ik heb 'm gemist helaas.

kappeuter schreef:

Waar heb jij deze dan gezien Henk ?
Bij de Vara in twee delen uit gezonden maar ik heb het op band staan (2 delen achter elkaar hoef je geen week te wachten doe ik altijd anders moet je weer wachten) voor de liefhebbers wil ik hem wel opsturen?

gimli f
Hulde voor de toevoeging!
Had al ergens een berichtje verstuurd over deze film, twee weken terug...kan het alleen niet meer terugvinden.

Inderdaad op tv de afgelopen weken.
Erg rauw, intens, zonder opsmuk, kil en beklemmend. Pure wanhoop van een paar hopeloze, toekomstloze jongens...

Terecht wel een hoog cijfer op imdb.
Ik ga voorlopig voor een goede 4!

Bedankt voor de hulde

Inmiddels een 9.7 op IMDB, Een echte superfilm.

Slechts 22 stemmen. Medewerkers van de film misschien?

avatar van De Knip
YES! Deze film staat al een tijdje hoog op mijn nog-te-zien-lijstje! Ben erg benieuwd, zeker gezien het hoge IMDB gemiddelde.....

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Ik neem hem vanavond op. Dit wil ik ook zien.

avatar van narva77
Ik ga em zeker opnemen/kijken vanavond!

avatar van Da Jando
Pff, idrukwekkend. Tranen in m'n ogen. Zoals stinissen al zei: de harde realiteit. 4,5*

avatar van flowerking
Net bekeken op TV. Best OK, alleen net iets te geforceerd melodramatisch.

avatar van De Knip
Boeiende film, realistisch gefilmd, maar niet de topper die ik gehoopt had. Maar eigenlijk is de film zoals het wellicht is en da's sterk.

***1/2

avatar van Sjan
4.5* sterren voor een rauwe, pijnlijke film. Met moeite sommige stukken kunnen kijken door de hardheid ervan. Deed me hier en daar denken aan La Haine (of La Haine aan deze?).

avatar van NERD
Sommige stukken deden mij een beetje documentaire achtig aan, en misschien daarom juist wel zo sterk.

4 sterren.

avatar van De Knip
Hey Sjan, daar dacht ik ook aan idd, La Haine; ik vond deze wel iets beter....

Ik twijfelde al, vooruit dan:

****

avatar van LZA
LZA
Wel aardig maar niet meer dan dat.

dat ventje was wel heel erg zielig...vooral dat stuk met het slaapliedje vond ik wat overdreven. jankend gaan roepen van "ik heb je niks aangedaan, laat me met rust"...hehe,
tja dan vraag je er gewoon om.en dan daarna ook nog precies gaan doen wat diegene zegt.

Ook wat rommelig camerawerk...wat soms nogal irritant was (elke keer weer die rappe fade-outs) maar verder wel sterk acteerwerk en aardige opbouw.

drie sterren

avatar van De Knip
Wel leuk om ff te vermelden: bij IMDB zijn er afgelopen dagen 16 stemmen bijgekomen, was 26. Dankzij de uitzending van afgelopen maandag, lijkt me. De kritische Hollandse blik op films heeft het gemiddelde van de film doen dalen naar een wat realistisch cijfer

staat nog steeds op een 9 na 42 stemmen.

avatar van narva77
Hard, rauw, confronterend en intens. Qua camerawerk deed ie denken aan "The New Country", beetje docu-achtig ook.
Die jongeren waren volgens mij allen debuterende acteurs, en zij spelen naast "echte" acteurs, zoals de twee bewakers die een grotere rol spelen, en bv. de vader van Sam.
Volgens mij is deze film ook een soort van aanklacht tegen het (personeels)beleid van dit soort jeugdgevangenissen. 4,5*

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Na een zwak begin wordt dit in de gevangenis een pittig en ontroerend drama in soms wat geforceerde documentaire-stijl. Toch wat minder dan ik gehoopt had.

avatar van ¤smas¤
ik heb hem gekeken voor mn opleiding en het is zeker een film/documantere dat je aan het denken zet.

narva77:

o.a. jah! en verder laat de film zien hoe psychopatiforme jongeren opzoek naar thrill zijn en hoe het komt dat deze jongeren op het slechte pad komen.