Confessions of an Eco-Terrorist (2010)

Documentaire

geregisseerd door Peter Brown
met Peter Brown, Robert Hunter en Paul Watson

"Mensen vragen altijd of we meestal bluffen, of altijd bluffen. Ik antwoord: meestal winnen we, en dat is wat telt." Aan het woord is filmmaker Peter Brown, die ruim dertig jaar vocht tegen walvisjagers, zeehondenkillers en visstropers aan de zijde van oud Greenpeace-oprichter kapitein Paul Watson. In Confessions of an Eco-terrorist geeft hij een humorvol kijkje in de scheepskeuken van de bemanningsleden van Watson's 'Sea Shepherd Conservation Society', die vóór alles volleerde mediamanipulatoren blijken te zijn. Alles is geoorloofd als het doel - het redden van zeedieren - daarom vraagt. Dus zijn ze bij de illegale kabeljauwvisserij in de Canadese 'Grand Banks' en de jaarlijkse traditionele walvisslachting op de Deense Faroe-eilanden. En provoceren ze Indiaanse walvisjagers en confronteren ze een zwaarbewapend Noors marinefregat dat met scherp schiet. "Waar Greenpeace met borden zwaait en schreeuwt, houden wij de milieuboeven tegen terwijl ze bezig zijn."