Just for You (1952)

Drama / Muziek

geregisseerd door Elliott Nugent
met Bing Crosby, Jane Wyman en Ethel Barrymore

De weduwnaar Jordan Blake is een succesvol Broadway-producent die door zijn werk nooit veel tijd heeft gehad voor zijn twee kinderen. De actrice Carolina Hill, tevens een vriendin van hem, raadt hem aan met zijn kinderen op vakantie te gaan, zodat ze elkaar leren kennen voordat ze volwassen zijn en zijn huis zullen verlaten.

Had ik deze film 30 jaar eerder gezien, dan had ik 'm wellicht nog wel 3 of meer sterren gegeven. er is op zich ook weinig mis mee, echt Hollywood-vakwerk. Helaas is de uiterste houdbaarheidsdatum van dit mierzoete en uiterst oppervlakkig uitgewerkte verhaaltje ergens halverwege de jaren zestig verstreken. Het is of je van een andere planeet komt! Nee, laat iemand de film hermonteren naar een kwartiertje productienummers van Crosby; die waren namelijk wél goed (het Zuyderzee-nummer zelfs erg goed). Nog wel een eervolle vermelding voor Ethel Barrymore, die de enige dankbare rol in de film met verve vertolkte, zoals dat heet.

Dick2008
O ja, het Zuyderzee-nummer of wel "Zing a little zong".

avatar van Dutchfan
Natuurlijk is deze film over de relatie van een vader en zijn twee kinderen gedateerd,maar goed de film is nu eenmaal (bijna) 70 jaar oud.

Er valt verder veel te genieten : mooie songs van Bing Crosby, mooie (moderne-zeker voor 1952) dansnummers, mooie kostuums en locaties...en Ethel Barrymore en Jane Wyman.

Robert Arthur (1925–2008), die hier de zoon speelt is natuurlijk een beetje te oud voor zijn rol, hij is 27, maar het stoort niet, hij ziet er jonger oud.
Arthur was later in zijn leven een activist , die streed voor homorechten in de republikeinse partij, waar hij lid van was.