Before the White Man Came (1920)

Drama / Western

geregisseerd door John E. Maple
met Old Badger, Bird Tail en Bear Claw

Na een zuiveringsceremonie vraagt Big Elk de hand van de mooie Che-wee-na, maar White Wolf, de zoon van het opperhoofd van een rivaliserende stam, is vastbesloten om het meisje de zijne te maken. Een gevecht tussen de twee rivalen wordt gewonnen door Big Elk. White Wolf neemt wraak door één van de vrouwen uit de stam van Big Elk te ontvoeren. Tijdens een volgende overval van White Wolf en zijn mannen, is het kamp van Big Elk het doelwit; een aantal mannen vindt de dood en Che-wee-na wordt ontvoerd. Che-wee-na staat op het punt te worden vermoord door middel van de brandstapel.