The Nude Restaurant (1967)

geregisseerd door Andy Warhol
met Viva, Julian Burrough en Brigid Berlin

In een restaurant in New York behoren de gasten minimaal gedeeltelijk naakt te zijn. De serveerster praat onophoudelijk en hoewel ze de toenadering van de aanwezige gasten niet negeert, heeft ze nooit seks met hen. Alle mannen die ze in het restaurant ontmoet, zijn enkel uit op haar lichaam en zij doen geen enkele moeite om zich meer in haar persoon te verdiepen.

Een doelloze, zeldzaam merkwaardige, voyeuristische, oersaaie, banale en o zo gedateerde film over kuisheid, maagdelijkheid, borsten en over de Vietnamoorlog, vol met oeverloos gezwets. Er blijkt geen enkel plot noch script te zijn. Ik zal nooit een fan van Warhol worden.