The Texan (1920)

Western / Komedie

geregisseerd door Lynn Reynolds
met Tom Mix, Gloria Hope en Robert Walker

De Texaan Tex Benton is in New Mexico en zal daar aan de bevolking wel even laten zien hoe een Texaan spijkers met koppen slaat. Per trein arriveren de oosterlingen Alice Marcum en Winthrop Endicott en zij raken onder de indruk van de mannelijkheid van Tex. De rivaliteit tussen de twee mannen om de gunsten van Alice wordt naar de achtergrond gedrongen door Jack Purdy, die van plan is om het optreden van Tex in een rodeoshow te saboteren. Dat plan mislukt, maar Purdy weet Alice mee te nemen naar zijn schuilplaats. Endicott redt haar en denkt dat hij Purdy heeft gedood. Hij belandt daarom in de gevangenis.