A Friend of Mine (2011)

1 stem

Estland

geregisseerd door Mart Kivastik
met Raivo Adlas, Aleksander Eelmaa en Indrek Kalda

De zeventigjarige Mati is een gepassioneerd boekenliefhebber en heeft een baan in een bibliotheek. De rest van zijn weinige vrije tijd deelt hij met zijn vrouw. Wanneer zijn echtgenote plotseling overlijdt, destabiliseert zijn leven heftig. Noch zijn dochter, noch zijn boeken bieden enige hulp. Eenzaamheid en onverschilligheid leiden hem ertoe zelfmoord te willen plegen. Sass, een zestigjarige man die met een rugzak vol boeken naar verschillende openbare bibliotheken reist, begint Mati echter beetje bij beetje opnieuw te voorzien van een interesse in het leven.