Lang Zal Ze Leven (2011)

Nederland
Drama / Komedie

geregisseerd door Mannin de Wildt
met Sanne Vogel, Margo Dames en Titus Tiel Groenestege

Marta wilde pilote worden. Na een ongeluk is ze vanaf haar middel verlamd. Voor haar verjaardag krijgt ze een elektrische rolstoel en een suffe bootreis. Ze wil op de boot een einde aan haar leven maken, alleen verpesten haar reisgenoten het telkens. Marta krijgt onder andere te maken met een spastische aanbidder, een terminaal zieke Jehova’s getuige en een verlamde kapster.

Een evenwichtige combinatie van drama en humor (een tikje absurd). Door de humor worden de zware onderwerpen niet te zwaar en blijven ze wel uit het leven gegrepen. Leuke personages en grappige gebeurtenissen. Diverse personages krijgen een achtergrond mee om met ze mee te kunnen leven.
Goed qua opbouw en afwisseling, mooie opnamen (binnen en buiten), prima geacteerd.

avatar van lars-pixar
'Niet helemaal gezien maar wat ik zag was enorm goed neer gezet'

Vooral het onderwerp was enorm goed neer gezet ook was het leuk om naar te kijken en als de acteurs dan nog goed acteren, zit je er helemaal in. 3,0*

avatar van chiel
Alleen die Elle van Rijn aan het begin, bedroevend zoals zij acteerde, jammer! Verder wel aardig filmpje.

avatar van ILDIB
Een paar karakters zijn ietwat over de top en komen ook niet allemaal uit de verf. Tis aardig met momenten, en soms gewoon vervelend. 50 minuten is precies goed.

Met afstand nog de beste uit de reeks van One Night Stand.

avatar van BlueJudaskiss
De enige film uit de One Night Stand reeks die ik gisteravond nog voor een tweede keer heb zitten kijken.

Sanne Vogel speelt Sanne Vogel, maar zeker in combinatie met mensen als Raymonde de Kuyper en Charlie Chan Dagelet is dat helemaal zo erg nog niet. Wel jammer vind ik de speelduur - net als bij Vast - want ik had graag nog meer van deze mensen willen zien. De rollen van Van Rijn, Dames en Groenestege als Marta's familie vond ik hilarisch.

stinissen schreef:
Met afstand nog de beste uit de reeks van One Night Stand.

Absoluut mee eens!!

Infantiele film over een gehandicapt meisje. Laten we zeggen dat de doelgroep voor deze film niet al te kritische mensen is. Tsjonge, dat is lang geleden dat ik zo'n slechte film gezien heb. Wat een slecht verhaal, wat een dubieuze dialogen en wat een matig acteerwerk. Waarschijnlijk hoopt Mannin de Wildt met haar volgende lange speelfilm nummer 1 in de flop 100 te worden. Het moet vast een teleurstelling geweest zijn dat korte films daar niet voor genomineerd worden.

avatar van mjk87
Stomvervelende film met vervelende personage's en maar rare wendingen. Een enkele scène werkt dan wel heel goed en de muziek is ook niet slecht, maar het acteerwerk is wel zo belabberd. 1,5*.

avatar van maxo922
Kreeg vooral erg zin in deze film door de luchtige personages die erg tegenstrijdig leken in het zware onderwerp van de film. Uiteindelijk toch iets te veel dingen laten liggen om écht goed te worden. Wel aardig.

* 3,0

avatar van Paradise Boy
In deze film worden zware onderwerpen op een leuke manier behandeld. Het is ook een film met interessante personages die soms in ietwat absurde situaties belanden. Ik heb me toentertijd echt vermaakt met deze leuke film.

avatar van Baboesjka
Ik vond ‘m wel vermakelijk en ik vind het prima gespeeld, maar het is geen film die mij heeft weggeblazen. Het sarcasme en de bokkige houding van Marta (Sanne Vogel) was mij te veel. Het irriteerde mij soms en ik vond het niet grappig. Het is geen film die mij enorm heeft geraakt, op sommige gebeurtenissen na. Met name de zelfmoordpogingen. Een kleine voldoende (6). 3*