Darwin (2011)

Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Nick Brandestini

We volgen de bewoners in het piepkleine Amerikaanse plaatsje Darwin, een ex-mijnbouwplaatsje in Californië. De bevolking is door sociale omstandigheden zo goed als weggevloeid, wat betekent dat er nog maar 35 personen geïsoleerd leven zonder kinderen, kerk of overheid. We zien hoe zij zich dagelijks redden, de dag doorbrengen en een soort van sociale cohesie proberen te onderhouden.

avatar van wendyvortex
Het dorpje Darwin (35 inwoners) vlak voor Death Valley wordt bevolkt door voormalige mijnwerkers die er nooit meer weg zijn gegaan, hippies, survivalists, anarchisten, een transman en zijn vriendin en zijn ouders die hun christelijk geloof hebben ingeruild voor heidense rituelen.
Leeft allemaal, soms met wat gemopper op elkaar, redelijk vreedzaam samen.
Vlakbij nog de in 2009 afgebrande farm van Charles Manson en zijn familie ("Charly was an asshole" of zo'n slechte vent was het nog niet).
Interviews met een aantal van de bewoners, prachtig ruig landschap, vreemdelingen niet echt welkom, maar je kan er een rondleiding krijgen.