Bedroom Eyes (1984)

Canada
Mystery / Thriller

geregisseerd door William Fruet
met Kip Gilman, Barbara Law en Jayne Catling

Een effectenmakelaar, die een fervente jogger is, en bij voorkeur op de late avond loopt, ziet op zijn bijna nachtelijke rondje hoe een jonge vrouw zich langzaam en zichzelf strelend ontkleedt. Dat fascineert hem en zijn nachtelijke rondes groeien uit tot een dwangmatig voyeuristisch kijkgenot. Hij raadpleegt een psychiater over zijn dwangneurose. Als hij later nog niet bevrijd is van zijn kijkzucht, ziet hij hoe de vrouw vermoord wordt, en valt de verdenking op hem.

avatar van stephan73
Niet al te bijzondere jaren '80 erotische thriller, die het nadeel heeft dat later Basic Instinct zou komen en het hele genre op zijn kop zou zetten.
De makers van deze film vonden het blijkbaar nodig om er humor doorheen te gooien, wat niet helemaal werkt en de spanning uit het verhaal haalt. Voorspelbaar verhaal, maar toch nog wel die aardige '80s sfeer.

Zoals ik al zei, niet zo bijzonder maar ook niet echt slecht!

Jeugd sentiment dikke zeven.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Viva VHS!

Want zoveel 'foutheid' maakt een klein beetje gelukkig. Met de nadruk op beetje, want dit is echt niet best. Toch moet je ongewild lachen om zoveel onzin rondom een voyeur die - hoe kan het ook anders - een moord aanschouwt. Al joggend sjokt hij avond na avond naar zijn favoriete raam om aldaar stomend hete seks met de lamellen wagenwijd open te kunnen bekijken. Een vriendelijke vent overigens, deze glunderende gluurder. Hij wordt al snel opgejaagd door een ieder. Serieus te doen met hem krijg je echter niet, daarvoor is deze licht erotische thriller in alle opzichten veel te slap.

Onvoldoende.