Im Himmel, unter der Erde - Der Jüdische Friedhof Weißensee (2011)

Alternatieve titels: In Heaven, Underground | In Heaven Underground: The Weissensee Jewish Cemetery

1 stem

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Britta Wauer

De begraafplaats Weissensee in Berlijn herbergt 115.000 graven verspreid over 100 hectare schitterend parklandschap, en is daarmee de grootste in gebruik zijnde joodse begraafplaats van Europa. Al meer dan 130 jaar valt het onder joods bestuur, met inbegrip van de nazitijd waarin, verbazingwekkend genoeg, de begraafplaats en archieven intact bleven. In Heaven, Underground is een veelzijdige, verrassende en meeslepende reis langs de verhalen die onder de grafstenen verborgen liggen.

avatar van missl
Veel geschiedenis over het kerkhof zelf. Had graag wat meer gezien van de mensen die er liggen.