Maquinas Infernales (2010)

Frankrijk
Horror

geregisseerd door Simon Pernollet
met Bertrand Barré, Stephane Bilella en Isabelle Desplantes

Een verdorven fabriekseigenaar, belust op geld en macht, roept de hulp van duistere krachten in om zijn doel te bereiken. Zijn wens wordt ingewilligd als hij een offer brengt, zijn arbeiders welteverstaan. Door de gebundelde krachten van de arbeiders wordt de wrede fabriekseigenaar gestopt in zijn snode plan. Zijn ziel, totaal verdorven en verloren, wordt gevangen gezet en leeft voort in een oeroude machine.

avatar van mrmojorisin123
In het bijzijn van de regisseur Simon Pernollet en enkele anderen nam ik plaats in de cinemazaal. Zijn eerste langspeelfilm werd gratis tentoon gesteld op het Razor Reel Fantastic Film Festival 2011. Na Maquinas Infernales kregen we ook zijn nieuwe kortfilm 'Dead End Evil' voorgeschoteld.

De intro waarbij Romano een café binnenstapt is mijns inziens een mislukte poging. Hij probeerde hier de sfeer aan te wakkeren en een karakterschets te maken van de Pool en de volksmentaliteit in het Franse dorp, maar helaas. Iets verder raakt hij in panne met zijn busje voor een fabriek waar hij komt solliciteren. Zijn eerste taak bestaat uit het opruimen van een rijk gevulde kamer. Al gauw komt hij een machine tegen het lijf die de oorzaak is tot heel wat bloedvergieten.

Door geldgebrek werd de film niet helemaal afgewerkt. Ik heb het op zich al niet voor machines met bovennatuurlijke krachten maar dit terzijde was de rest simpelweg ook niet voldoende. Had graag nog het vervolg gezien maar deze is er blijkbaar nog altijd niet van gekomen.