La Fin du Silence (2011)

Frankrijk / Oostenrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Roland Edzard
met Franck Falise, Thierry Frémont en Maia Morgenstern

De familie Klein woont in een afgelegen huis in de bergen. De jongste zoon Jean wordt gezien als het zwarte schaap en het huis uit gezet. Boos en bedreigd gaat hij naar het chalet van Nils en Ida voor een jachtexpeditie. Binnen een dag leert hij hoe hij moet doden. De volgende nacht wordt de auto van zijn moeder in brand gestoken, waar Jean van beschuldigd wordt en hij vlucht met een pistool de bergen in. De volgende dag steekt er een zware storm op waardoor de familie Klein gevangen zit in hun huis, en waar ze met angst wachten op de terugkeer van Jean.

avatar van Darbie
Thriller over erg stoere, maar niet al te intelligente bergstreekbewoners.
Zeer rommelig. Spannend of interessant wordt het nergens.

(Of die andere stem van 0,5 serieus te nemen is, betwijfel ik.)

avatar van wendyvortex
In Dardenne-stijl gefilmde film zit de personen dicht op de huid.
De stijl van Pierre Grandrieux zit er ook wel een beetje in.
Prachtige heuvelachtige omgeving en een dreigende atmosfeer.
Er wordt een drijfjacht gehouden, een auto in de fik gestoken en langzaam ontdekken we hoe de familie-verhoudingen in elkaar zitten.
Voornamelijk drijvend op de duistere sfeer dit erg sterke drama.

avatar van 93.9
Recensies van Wendyvorte zijn altijd serieus te nemen. Heb deze film gekeken maar het kan aan mij liggen, maat heb ‘m niiet..