Double Crossbones (1951)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Charles Barton
met Donald O'Connor, Helena Carter en Will Geer

Davy Crandall is een stuntelige winkelhulp die wil trouwen met Lady Sylvia. Zijn baas werkt samen met een corrupte gouverneur, die op zijn beurt weer samen werkt met de piraten. Als op een dag al het personeel van de winkel wordt aangehouden wegens samenwerken met de piraten en hem de strop boven het hoofd hangt, besluit hij om te ontsnappen en zich aan te sluiten bij een toevallig passerend piratenschip.

avatar van trebremmit
Een swashbuckler met een enorme hoeveelheid aan flauwe humor, het leek wel een klucht. Donald O'Connor speelt Davy Crandall een piraat die zingt, danst, zwaardvecht en klungelige dingen doet.
Niet mijn ding, alhoewel de technicolor prachtig was en Helena Carter beeldschoon.