• 8.298.727 stemmen

Geregisseerd door: Kilian Riedhof

Met onder meer: Jonas Nay, Wotan Wilke Möhring en Nicole Marischka

Oorspronkelijke taal: Duits

Plot Homevideo

De 15-jarige Jakob is een gesloten en gevoelige tiener in het midden van zijn puberteit. Hij filmt met zijn videocamera alles wat los en vast zit en houdt van bijzondere foto's. Zijn ouders Claas en Irina zijn teveel met zichzelf bezig om te weten wat Jakob bezighoudt. Zij hebben een huwelijkscrisis en Jakob is hier dagelijks getuige van. Ook op school heeft hij problemen, maar hij heeft alleen oog voor Hannah, op wie hij verliefd is. Maar net als hij en Hannah nader tot elkaar komen, komt een zelfgemaakte compromitterende video in de handen van klasgenoten...

imageimage

avatar van Knisper

Knisper

Behoorlijk beklemmende en indrukwekkende film over 'internet mobbing'. Voor een televisiefilm een enorme production value. Alles ziet er tenminste goed uit, acteerwerk ook meer dan uitstekend en een film, die niet de makkelijke wegen opzoekt. Jonas Nay is uitstekend in zijn debuutfilm en heeft dan ook terecht prijzen gekregen bij de Duitse televisieprijzen.

Daarnaast ook overigens een ideale film om op school bij maatschappijleer (of Duits) te kijken. Aanrader.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Waar te zien?

avatar van Knisper

Knisper

Ik heb hem zelf op de Duitse tv gezien. Verder is het een vrij recente film, dus is het nog afwachten wat voor release er komt, maar door het succes zal de film in Duitsland wel op dvd uitkomen denk ik.

stinissen (crew films & series)

Zeer indrukwekkende film die maar weer eens laat zien hoe hard en gemeen jongeren op scholen tegen elkaar zijn en niet willen inzien dat dit vergevorderde gevolgen met zich mee brengt. Wotan Wilke Möhring als de vader heeft dit maal niet de hoofdrol maar wat is dit een geweldig acteur, de hoofdrol is voor Jonas Nay die een perfecte rol speelt en na wat optredens in tv-series maakt hij hier een onvergetelijk debuut.