The Right of the People (1986)

geregisseerd door Jeffrey Bloom
met Michael Ontkean, Jane Kaczmarek en Billy Dee Williams

Chris Booth, officier van justitie van St. Lawrence, is een rustige jongen met kort geknipt haar en eenvoudig gekleed. Dan, als twee gangsters een schietpartij houden in een restaurant en zijn vrouw en kind doodschieten, wordt Chris Booth een andere man. Nu heeft hij een opdracht te vervullen. Hij is er klaar voor om revanche te nemen en geeft zijn medeburgers het recht vanaf nu terug te schieten. Hij eist van de politie, de justitie en de regering dat recht, en hij krijgt het.

Uitstekende tv film over een thema dat we al vaak hebben mogen aanschouwen maar erg goed gedaan. Verder ook nog met M. Emmet Walsh.