An Alien Enemy (1918)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Wallace Worsley
met Louise Glaum, Mary Jane Irving en Thurston Hall

Nadat Emil Koenig, een Pruisische officier, de Amerikaanse ouders van Neysa Meyer vermoordt, wordt zij geadopteerd door Adolph Schmidt en krijgt ze de achternaam 'von Igel'. Ze groeit op in onwetendheid over haar verleden en wordt tijdens de Eerste Wereldoorlog gerekruteerd om als Duitse spionne te opereren. Ze haat haar werk en valt voor de Amerikaan David Hale. Ze trouwt met hem en geeft Koenig daarna alleen nog maar valse informatie. Toch leidt haar gedrag tot verdenkingen bij haar man en hij verlaat haar. Op zijn sterfbed vertelt Adolph Schmidt haar dat Koenig de man is die haar ouders heeft omgebracht.