Les Trois Mousquetaires (1932)

Alternatieve titel: Three Musketeers

Frankrijk
Avontuur / Actie

geregisseerd door Henri Diamant-Berger
met Aimé Simon-Girard, Henri Rollan en Thomy Bourdelle

De jonge edelman d'Artagnan verlaat het ouderlijk huis in de Gascogne, om zich in Parijs - net als zijn vader - aan te sluiten bij de Musketiers die koning Lodewijk XIII beschermen. Samen met de drie musketiers Porthos, Aramis en Athos, die leven volgens het motto 'één voor allen, allen voor één', verdedigt hij de eer van de koning. D'Artagnan moet zien te verhinderen dat Richelieu, de geslepen corrupte kardinaal, koning Lodewijk XIII kan afzetten. In femme fatale Milady de Winter ontmoet d'Artagnan een vervaarlijke tegenstandster. Hij wordt heimelijk verliefd op de beeldschone Constance, de hofdame van koningin Anna.