The Topeka Terror (1945)

1 stem

Western / Actie

geregisseerd door Howard Bretherton
met Allan Lane, Linda Stirling en Earle Hodgins

Het is 1889. Het vrijgeven door de staat Oklahoma van de Cherokee Strip trekt ook outlaws en mensen die illegaal grond opeisen aan. Eén van hen is de onbetrouwbare landverdeler Trent Parker. Parker, die samenwerkt met de crimineel Ben Jode, is van plan een enorme zwendel van vervalste documenten op te zetten. Daardoor worden de claims op grondstukken van eerlijke kolonisten veranderd in de namen van diverse criminele handlangers van Jode. Chad Stevens, een agent van de regering die zich voordoet als een rondtrekkende cowboy, adviseert de kolonisten zich te organiseren en weerstand te bieden.