• 8.351.692 stemmen

Half Japanese: The Band That Would Be King (1993)

Documentaire | 90 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Jeff Feuerzeig

Met onder meer: Jad Fair, David Fair en Maureen Tucker

IMDb beoordeling: 7,2 (277)

Plot Half Japanese: The Band That Would Be King

Over de opkomst en ondergang van de extreem alternatieve band Half Japanese. Te beginnen met hun vroege dagen, toen Jad en David Fair hun harde muziek op tape opnamen in hun slaapkamer, en die ze vervolgens per mailorder verkochten. Vervolgens trouwde David en moest er het nodige aangepast worden aan hun samenwerking. Jads status onder muzikanten en criticasters groeide echter gestaag. Met interviews met Jad, David, Maureen Tucker (Velvet Underground) en Penn Jillette, die een plaat van hen produceerde.

Clip (Eng., geen subs).

Half Japanese - MusicMeter.nl en een idee van de muziek die ze maken (maakten? -edit- maken dus).

avatar van herman78

herman78

Ik wist niet eens dat er een Half Japanese-docu bestond. Ben benieuwd!

Meneer Bungel

Ik wist niet eens dat de band bestond ( ), maar was benieuwd of de regisseur van Devil and Daniel Johnston, The (2005) nog meer had gedaan. Leuke muziek, dat smaakt naar meer!

avatar van Ataloona

Ataloona

Een quote van hun debuutalbum op MusicMeter:

''Eén van de meest demente, glorieus verneukte avantnoisepunkrockplaten allertijden.''

Kan ik alleen maar beamen, ik ga 'm snel kijken.

avatar van herman78

herman78

Meneer Bungel schreef:

Die Daniel Johnston-docu had ik wel van gehoord. Blijkbaar een regisseur om in de gaten te houden.

Dat je Half Japanese niet kent is je vergeven, zo bekend zijn ze namelijk niet. Zelf vind ik dit album wel een aanrader: Half Japanese - Sing No Evil (1984) - MusicMeter.nl

En het concert dat ik een paar maanden terug in Barcelona zag was ook erg de moeite waard. Ze bestaan dus nog steeds.

Meneer Bungel

Bedankt voor de tip en toelichting. Via de bieb heb ik inmiddels de cd Fire in the Sky (verder hebben ze daar enkel nog 2 lp's) aangevraagd, hopelijk is dat ook wat.

herman78 schreef:

Dat je Half Japanese niet kent is je vergeven, zo bekend zijn ze namelijk niet.

En daarbij is er ook op muziekgebied nog zó veel dat ik niet ken...