Three Russian Girls (1943)

Komedie / Oorlog

geregisseerd door Henry S. Kesler en Fyodor Otsep
met Anna Sten, Kent Smith en Mimi Forsythe

De Sovjet-Unie, vlak na de invasie van de Nazi’s in 1941. Natasha, een vrijwilligster van het Rode Kruis, wordt gestationeerd in een veldhospitaal dat gevestigd is in een oud herenhuis uit de tijd van voor de revolutie. De Amerikaanse testpiloot John Hill, die in Rusland was op een goodwillmissie, raakt gewond tijdens een gevecht met de Nazi’s en naar het veldhospitaal gebracht. Terwijl hij langzaam herstelt van zijn verwondingen, wordt John verliefd op Natasha. Wanneer op een dag de oorlogssituatie verslechtert omdat de Nazi’s in opmars zijn, wordt het ziekenhuispersoneel gedwongen om onmiddellijk naar Leningrad te vertrekken.