Bong of the Dead (2011)

Canada
Horror / Komedie

geregisseerd door Thomas Newman
met Jy Harris, Mark Wynn en Simone Bailly

Wanneer de wereld veroverd wordt door vleesetende zombies verzinnen de twee beste vrienden Tommy en Edwin een manier om gebruik te maken van deze situatie. Ze krijgen het voor elkaar om de hersenen van de zombies als mest te gebruiken voor het kweken van hun wiet.

avatar van jeroentjuhhhhh
Trailer Dit zijn echt de low budget projectjes waar ik van hou. Geweldig!

avatar van witboek
jeroentjuhhhhh schreef:
Trailer Dit zijn echt de low budget projectjes waar ik van hou. Geweldig!

Leuke trailer

avatar van Boeikens
Wiet van zombiehersenen!!!

Die moet ik zien

avatar van Lefgozer
De eerste 10 minuten zijn even doorbijten, maar daarna krijg je een leuke zombiefilm voor je kiezen gevuld met geinige stonerhumor en de nodige gore.

Bijsluiter: Zelf ook een jointje erbij roken voor beter effect.

avatar van PEN15
Low budget is wel een understatement. Voor dat geld kun je een kleine wereldreis maken.

movielife
budget 5000 dollar voor het maken van deze zombiefilm , petje af TOP!!!!

avatar van jstinissen
Lefgozer schreef:

Bijsluiter: Zelf ook een jointje erbij roken voor beter effect.

ik vond deze hele film maar doorbijten wat een crap zeg

de joint heb je wel nodig ja om de verveling te verwerken ja

avatar van 606
Begin goed, daarna afzwakkend met een paar uitschieters.
Ik heb niks gezien over wiet kweken met zombie hersens.
Meer slachting van.

1,5 ster

avatar van Boeikens
Gore zombie trash.

De film is uiteraard voor geen seconde ernst te nemen en dat er gedraaid werd met een klein budged is er ook aan te zien. FX en CGI zijn niet altijd schitterend maar toch valt het nog best mee.
De komedie is soms wel 'te' maar toch heb ik soms wel in een deuk gelegen.
Naar het einde toe werd vooral de gore best lekker en daar was het me toch ook om te doen.

Tijdens de aftiteling een verwijzing naar een vervolg...?

avatar van perceived
Neo Cheech & Chong.

Dubbel gevoel over dit filmpje... Het maakt een leuke start en houdt dat tot ongeveer halverwege vol. Rond het middenstuk valt het wat stil, waarna de vaart er weer wat in komt maar veel boeiender werd het er niet meer op. De laatste 10 minuten gaan een kant op die ze al veel eerder op hadden moeten slaan. Jammer.
Acteerwerk en humor zijn van 'Cheech & Chong' niveau. Past prima bij deze film, al is het soms wat kinderachtig en mag het wel wat scherper.
Visueel vond ik het dan weer erg leuk gedaan. De soundtrack mag er ook zijn. Als dit werkje inderdaad voor $5000,- is geschoten, vind ik het behoorlijk creatief aangepakt. Wat dat betreft geweldig! 5/10*

avatar van perceived
PEN15 schreef:

Dat je van $5000,- een kleine wereldreis kunt maken is zeker waar. Maar om er een film van te maken..? Ik vind dat geen understatement, ik vind het hier een behoorlijke prestatie. Naar mijn idee wil dat vaak zeggen dat een vriendenclubje, met ieder zijn aandeel en passie, voor (bijna) noppes, een film in elkaar heeft geflanst. Dat vind ik geweldig

avatar van henkula
jstinissen schreef:
ik vond deze hele film maar doorbijten wat een crap zeg

de joint heb je wel nodig ja om de verveling te verwerken ja

ja en dan moet je ook nog eens de aftiteling afwachten, we hebben met je te doen..

avatar van EVIL '84
Troma achtige low budget zombie stonersmovie.
Was leuk voor n keertje bij een avondje stevig doorbieren en roken, alleen lagen mn maten halverwegen de film al te pitten Heb hem toch met moeite kunnen uitkijken.
Wat best een hele opgave was. Erg kazige film met een nazi zombie? hahaha moet niet gekker worden

avatar van Elineloves
Ik was niet stoned, wel ziek, dus mijn gemoedstoestand was niet helemaal100%. Toch had ik stiekem best veel zin in deze film. Enthousiast vertelde ik mijn vriend er over, dat ik een leuke, flauwe zombie komedie had om te kijken, maar helaas klopte alleen het woordje 'flauw'.Wellicht had ik ook verkeerde verwachten na het lezen van het plot. Ik had mijn oordeel natuurlijk al (te) snel klaar. Misschien is het omdat ik totaal niks met wiet heb, ik vind blowen zelfs een tikkeltje lame, snap het nut er niet van (ieder moet vooral doen wat hij of zij wil uiteraard) en ik heb dan ook nooit de behoefte gehad om 't te proberen. Ik hoefde het dan ook niet constant in een film te zien Zombie's vind ik daarentegen wel weer leuk, en daar deed ik 't voor.

De film begon aardig, na driekwart film was ik het he-le-maal zat en hebben we hem afgezet. Mijn vriend vond er vanaf het begin al niks aan, maar die dacht dat ik 'm graag af wou kijken. Ik dacht het weer andersom. Ik kwam er niet meer doorheen. Veel te kinderlijk flauw en absoluut niet mijn humor. Irritante personages. Dat het low budget is vond ik nog niet eens zo'n ramp, maar het is vooral jammer dat er niet wat meer scherpe humor in zat.

Niet mijn ding.

avatar van Noodless
Op gebied van komedie valt het sowieso wat tegen. Vaak wat aan de flauwe kant.
Maar ook op gebied van gore is het toch maar matig. Je moet toch een tijdje wachten op de zombies en vooral naar het einde toe word je op je wenken bediend. Helaas is het dan al te laat !
Veel geleuter en scènes rond wiet die mij niet wisten te boeien. Ook de personages zijn niet echt interessant te noemen. Ik had er toch heel wat meer van verwacht. 4/10

avatar van misterdhdh
geen goede film, de eerste 10 minuten dacht ik wat is dit?, slechter kan je een begin niet maken. Naar het einde toe was de film wel nog te zien. Het begon met een veel te lange aftiteling. Humor kon veel beter, al zaten er wel een paar leuke stukken in. eigenlijk is de film zo slecht dat hij nog grappig is. Volgens mij moet je al goed stoned zijn om met deze film aan één stuk te kunnen lachen. Personages konden ook wel beter en interessanter. Acteerprestaties boeiden eigelijk niet echt in deze film. Met de afbeelding hierboven had ik deze film zeker niet gekocht, maar de cover op mijn dvd ziet er echt wel nog goed uit. Dacht dat dit een soort vervolg was op de topfilm shaun of the dead, waar je wel degelijk de hele film plat ligt. Uiteindelijk is deze film wel nog te bekijken, als je hem niet te serieus opneemt. zeker het einde toe. Wel super om met zo een budget toch nog zo een film te maken. Gekocht bij free record shop, waar ze toch meestal goede filmen verkopen

2/5 toch nooit meer zien deze film

man, leuk om 1x te zien maar toch best lame

waarom zijn wiet horror films altijd zo slecht

avatar van Phantasm
Ik heb niks gezien over wiet kweken met zombie hersens. De hele film is gewoon flauwekul en slaat nergens op.