You Know What Sailors Are (1954)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Ken Annakin
met Donald Sinden, Akim Tamiroff en Sarah Lawson

Tijdens een dronken bui bevestigen drie Britse marineofficieren een oude kinderwagen en het wapen van een pandjesbaas aan de achtersteven van een buitenlands marineschip. De volgende ochtend ziet een gedreven officier de vreemde aanhangsels aan het schip en hij concludeert ten onrechte dat ze deel uit maken van een geavanceerde, top geheime radarinstallatie. De Britse top van de marine eist dat hun andere schepen worden uitgerust met dezelfde ‘radarinstallatie’. De grap van de drie officieren blijkt een sneeuwbaleffect te krijgen en tot een groot internationaal incident te leiden.

Dick2008
Flauwe (marine)humor, die na een half uur speelt in het Verre Oosten, maar gewoon opgenomen in de Pinewoodstudio en Dorset. Geen moment gelachen. De film is wel al in kleur. Piepklein rolletje van Michael Hordern. (Speelde o.a in Sink the Bismarck). 2.0