Los Encapuchados del Infierno (1962)

Mexico
Horror / Western

geregisseerd door Federico Curiel
met Julio Alemán, Ana Bertha Lepe en René Cardona

De geheimzinnige, gemaskerde bandiet 'El Encapuchado Negro' probeert een bijzondere sarcofaag, die de helft van een schatkaart bevat, te stelen. De andere helft van de kostbare kaart is in het bezit van een gemaskerde cowboy, de in het zwart gehulde vreemdeling genaamd 'El Jinete Negro'. De twee gaan naar elkaar op zoek om elkaars deel te bemachtigen en de schat op te sporen.

Dat er velen van bestaan zal algemeen gekend zijn: Mexicaanse horrorwesterns... vooropgesteld : dit is er wat mij betreft GEEN....je zou het een western kunnen noemen en dan heb je gelijk - Zorrofilms worden immers ook onder die categorie geschaard- maar horror heb ik hier eigenlijk volstrekt niet kunnen ontwaren. Het zal aan mij liggen. En dat graf dan ? Nou, daar is gewoon een deel van een document verstopt dat velen willen hebben en zou leiden naar een schat, dus dat heeft verder niets met lijkenpikkerij of mad scientists te maken, helaas.
Wat is dit dan wel? Nou, gewoon 1 van die talloze Mexicaanse B films omtrent gemaskerde wrekers of bandieten. Beide in dit geval, want we hebben niet 1, niet 2 maar zelfs 3 gemaskerden, van wie we moeten uitvogelen wie wie is en als gebruikelijk komt de onthulling op het eind niet als een verrassing.
Verder moet u hier niet meer in zien dan een veredelde Zorro oid. tv aflevering, gecombineerd met een verhaal over een familievendetta tussen 2 clans. U raadt het al: dit gaat leiden tot een Romeo en Julia achtige romance als de zoon en dochter van die clans- Aleman resp. Lepe- ontdekken dat ze elkaar wanhopig beminnen. Dit tussen de inbraken en kloppartijen door, die door de maskers ook wel wat doen denken aan een LL film. Niet zo vreemd aangezien clown Curiel erg actief was in dat genre, maar dat kwam vooral later.
Horrorbuffs hoeven hier verder niet naar op zoek, westernbuffs al evenmin trouwens. Eigenlijk moet u deze zinloze prent gewoon negeren