Barrymore (2011)

Canada

geregisseerd door Eric Canuel
met Christopher Plummer en John Plumpis

Verfilming van het gelijknamige toneelstuk van William Luce. Toneelacteur John Barrymore repeteert voor de heropleving van zijn triomf in 1920 op Broadway in het stuk 'Richard III' van Shakespeare. Maar het is inmiddels 1942 en Barrymore is al lang over zijn piek, heeft niet lang meer te leven en is doorgaans dan ook met allesbehalve repeteren bezig. Hij drinkt, maakt grappen, haalt herinneringen op aan zijn familie en zijn vrouwen en deelt herinneringen aan zijn beroep. Een toneelregisseur staat geduldig in de coulissen en moet regelmatig souffleren.

Dit gaat over de echte John Barrymore?