The Hagstone Demon (2011)

Horror

geregisseerd door Jon Springer
met Mark Borchardt, Nadine Gross en Cyndi Kurtz

Douglas Elmore is een alcoholistische schrijver en conciërge die geterroriseerd wordt door visioenen van zijn dode vrouw. Daarbij wordt hij ook nog eens achterna gezeten door bovennatuurlijke krachten die hem willen straffen voor dingen die hij in het verleden gedaan heeft. Wanneer Douglas verschillende huurders van zijn appartementencomplex dood aantreft, denkt hij dat de dakloze prostituee Karna er iets mee te maken heeft. Karna slaapt overdag in de kelder en zwerft 's nachts rond over de straten. Wanneer de lijken zich beginnen op te stapelen, zit Douglas gevangen tussen zijn obsessie voor Karna en het feit dat hij een moordverdachte begint te worden. Hij zal nu op zoek moeten gaan naar de oorsprong van het kwaad dat zich in het gebouw bevindt, voordat de geheimen uit zijn verleden terugkeren om hem voor eens en altijd op te ruimen.

De vrij hoge score op IMDb wekte mijn nieuwsgierigheid (inmiddels terecht gedaald naar 5), echter voor mij is de film teleurstellend. Om onduidelijke redenen bijna geheel in zwart-wit (enkel dromen zijn in kleur). De regisseur heeft waarschijnlijk een film noir willen maken maar het resultaat is, naast overduidelijk low-budget, een onsamenhangende, vreemde, onzinnige nonsense film, waarin gewenste verklaringen ontbreken. In grote lijnen is er in mijn ogen geen enkele sprake van horror.

Letterlijk een ramp productie

avatar van Keane1983
Ik kan niet meer doen dan me aansluiten op wat hierboven wordt gezegt.
Voor mij ook compleet een raadsel waarom alles in zwartwit wordt gedaan en de dromen niet.
De film ademd totaal niks uit van film noir.
Ook van horror is totaal geen spraken van, althans ik was niet onder de indruk. Ook het acteerwerk was in mijn ogen erg slecht. Over de soundtrack/score nog maar te zwijgen.
Nee, eigenlijk wil ik totaal niet stemmen op deze film, maar gezien een 0,5 de laagste is dat je kunt geven zal ik me hier maar naar voegen.

Zonde van je tijd!!!

avatar van joey1973
In het begin leek het nog ergens heen te gaan en ik vond de loser wel leuk gecast, maar sh*t zeg, wat daalt het niveau snel en wat gebeurd er weinig, het is zooooo traag.
Eerst leek het dat de loser (ik noem hem maar even zo, want ik ben nu zijn naam al vergeten) een boek schrijft in het heden en dat de gebeurtenissen die hij beschrijft uit het verleden in zwart/wit zijn.... maar inderdaad ook willekeurige stukjes worden dan opeens in kleur in beeld gebracht, wat dan dus eigenlijk niet klopt. Dus waarom stukjes kleur door een zwart/wit film? Ik heb geen flauw idee..... zoals ik eigelijk geen flauw idee heb over de hele film.....
Maar ik heb nog slechtere films gezien dan deze, die geef ik dan 0,5 of 1 punt, dus heeft deze mazzel met 1,5 punten

avatar van mcdaktari
Als ik de recensies hier lees dan ziet het er niet bepaald uitnodigend uit om deze eens snel te gaan kijken. Ik wil normaal gesproken toch wel zelf de film zien alvorens ik er iets over zeg maar deze sla ik denk ik toch maar over.