Ma Xi Xue Xiao (2006)

Alternatieve titels: Circus School | Children of the Chinese Circus

China / Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Jing Guo en Dingding Ke

Acrobatiek vormt in China al duizenden jaren het zuiverste voorbeeld van de Chinese cultuur. Portret van een circusschool en kinderen die eindeloos trainen in de trapeze met niet bepaald ongevaarlijke acts.

Meneer Bungel
Heftig. Kinderarbeid? -mishandeling? Of 'gewoon' een andere cultuur? Of worden er in het Westen ook genoeg kinderen zo knetterhard getraind en is het de aard van het 'wereldje'? Van mij mochten die kinderen er meteen mee stoppen, maar ik ben dan verder ook niet dol op het circus - hoe knap het ook is. En als ik wel was... juist. Een ontluisterend (voor zover ik al niet een idee had) inkijkje...

Jammer dat er slechts één andere MM-user deze nog maar gezien heeft. Ik kon zo geen ''uitzendinggemist'', maar op JijBuis staat ie ook wel ergens, met Engelse subs.