• 10.609 nieuwsartikelen
  • 8.969.103 stemmen

Tadellöser & Wolff (1975)

Drama | 192 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Drama

Speelduur: 192 minuten (miniserie, 2 delen)

Oorsprong: West-Duitsland

Geregisseerd door: Eberhard Fechner

Met onder meer: Edda Seippel en Karl Lieffen

IMDb beoordeling: 8,6 (199)

Gesproken taal: Duits

Plot Tadellöser & Wolff

De kleine Walter (Kollewe, en op latere leeftijd Poliza) geniet met zijn ouders Seippel en Leiffen van een onbezorgde jeugd in Rostock wanneer de Tweede Wereldoorlog uitbreekt. Vader Leiffen meldt zich aan voor militaire dienst. Moeder Seipel doet inmiddels haar best haar Deense schoonzoon Christensen uit de handen van de Gestapo te houden.

In Film > Overige films > Tadellöser & Wolff:

als ''Heimat - Eine Deutsche Chronik (1984)'' op moviemeter staat begrijp ik niet waarom ''Tadellöser & Wolff'' onvindbaar is; minstens even goed...

YouTube - ‪Tadellöser & Wolff‬‏

kappeuter (crew films)

Bij deze alsnog toegevoegd.

wihu61

Briljante observatie van een familie waarvoor het (het nationaalsocialisme) ook allemaal niet zo nodig hoeft maar die toch gedwongen onderdeel wordt van de loop der geschiedenis.

Stelt ''goed'' en ''fout'' in een ander daglicht, humoristisch, goed geacteerd.

Men zegt wel eens dat Duitsers geen humor hebben, deze TV serie bewijst m.i. het tegendeel.

De humor is alleen subtiel (dus geen ''met armen en benen zwaaiende, mensen afzeikende schreeuw-cabaretier-humor''). Ik geloof niet dat de serie met NL ondertiteling te krijgen is.

Het vervolg (ein Kapitel für sich) is overigens ook zeer de moeite waard.

wihu61

Ben ik de enige deze schitterende serie gezien heeft?

vreemd

avatar van Guzziking

Guzziking

Tja, omdat je The Prestige onterecht zo onderwaardeerd, heb ik even je top 10 bekeken. Dat viel me dus 100% mee!

Dus via jou kwam ik ook Tadellöser & Wolff tegen. Lang geleden gezien, maar me altijd bijgebleven. Wat je zegt, schitterende serie!!!

avatar van de grunt

de grunt

Is dit ergens te koop ??

wihu61

Ik heb beide via Ebay.de gekocht, via Amazon kan ook geloof ik. In NL waarsch. niet te koop.