La Nuit Bengali (1988)

Alternatieve titel: The Bengali Night

Frankrijk / Zwitserland / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Nicolas Klotz
met Hugh Grant, Supriya Pathak en John Hurt

Allan (Hugh Grant) is een Britse ingenieur in Calcutta. Hij verblijft bij de familie van Indira Sen. Allan wordt tijdens een ziekbed verliefd op de dochter van zijn gastheer, de beeldschone Gayatri (Supriya Pathak). Het meisje is echter nog een tiener en wanneer de familie achter de romance komt, wordt hij zonder pardon het huis uitgegooid. Met een gebroken hart keert de ingenieur terug naar Calcutta. Een van zijn vrienden waarschuwt Allan met de boodschap dat hij beter het land kan verlaten, omdat een langer verblijf ongeluk zal brengen.

avatar van tommykonijn
Toch een van Hugh's eerste films. Ik weet niet of het iets speciaals is, maar hij lijkt me absoluut niet verkeerd.