Es Pecado... Pero Me Gusta (1978)

Alternatieve titel: La Signora Ha Fatto il Pieno

Spanje / Italië

geregisseerd door Juan Bosch
met Carmen Villani, Carlo Giuffrè en Esperanza Roy

Een prostituee uit Rome krijgt van een industrieel een hoog honorarium aangeboden om een minister te verleiden en zo een vergunning voor een leverpreparaat te verkrijgen. Zodra ze aankomen in de prachtige villa, ontstaan er allerlei misverstanden en worden er vreemde spelletjes gespeeld.

Ze bestaan wel degelijk : non westerns van Juan Bosch...al vermoed ik dat hij alleen vanwege die producties nog enige gekendheid geniet. Hier probeerde de goede man het eens met een heuse sex comedy, gecoproduceerd door de Italianen. Werd dan ook opgenomen in Rome en omgeving met een halfitaliaanse cast. De Italianen nog met meer ervaring op sex comedygebied, maar de Spanjolen waren hun achterstand na Franco's heengaan in 75 ijverig aan het inhalen.
Meestal met weinig succes of kwaliteit , vooral met kleiner kaliber genrecoryfeeen in de cast. Aangezien het hier een coproductie betreft zou je mogen hopen the likes of Fenech, Bouchet, Benussi etc,. aan te treffen, helaas zijn die hier pijnlijk afwezig en moeten we het doen met serie C sterretjes als Villani, een soort lelijker uitvoering van Orchidea de Santis. Verder nog wat Spaanse chicks op leeftijd waar niemand opgewonden van zal geraken. In feite zijn de mannelijke rollen hier beter bezet : cultsterretje Andreu, en genreregulars Carlo Giuffre en Aldo Maccione. Adequaat genoeg voor dit soort spul. Voor de gays is er nog een ruigbehaarde chauffeur, wij moeten het doen met wat lelijke bonnes.
Voor de opwinding hoef je dit dus niet te zien, ja de wijven gaan naakt maar zoals ik zei is het geen topkwaliteit waar je hier naar zit te kijken. Dan blijft er weinig over, te meer omdat Bosch die het allemaal zelf bedacht ook geen grootmeester van de klucht blijkt te zijn. Over production values hoeven we het verder niet te hebben.
Zoals gebruikelijk is de kern van de intrige gejat , in hoofdlijnen kwam deze al terug in een segment uit la mia signora met Sordi en Mangano, die hier zijn vervangen door Andreu en Villani. Hoewel hierboven anders wordt beweerd, is die Andreu een heuse intellectueel en medisch onderzoeker die een dubieus middeltje heeft ontdekt en patent heeft aangevraagd. Hij probeert zijn uitvinding nu te slijten aan Giuffre, die geen minister is trouwens maar slechts een afgevaardigde van het ministerie. Om deze meneer gunstig te stemmen stelt Andreu hoertje Lola/ Villani voor als zijn echtgenote. De idee is dat Giuffre Lola (die hij zgn. voor mevrouw Andreu houdt ) afwerkt en zo in de mood raakt om Andreu in alles zijn zin te geven.
Helaas is Andreu ook echt getrouwd en heeft zijn vrouw hem verboden zelf met het hoertje naar bed te gaan, zoals u begrijpt checkt ze dit zelf van op een afstandje. Als dan later nog Maccione met zijn vrouw opduikt kan het theater van de lach/ quid pro quo spelletje beginnen, doet iedereen het met iedereen en uiteraard eindigen we in een liefdesmotel waar allen elkaar treffen in de verkeerde slaapkamers.

Die finale was nog een flauw lachje waard, de rest absoluut niet en zelfs naar genrebegrippen is dit erg zwak te noemen. Slechts voor de completisten die dit bij mijn weten nog niet eens kunnen zien met fansubs, of misschien zijn ze al klaar.
Score van Cipriani in softcore modus.