Mandela and De Klerk (1997)

geregisseerd door Joseph Sargent
met Sidney Poitier, Michael Caine en Tina Lifford

Het verhaal van Nelson Mandela, vanaf zijn jaren als revolutionair tegen de regering van De Klerk en zijn gevangenzetting tot zijn verkiezing als president van het nieuwe, apartheidsloze, Zuid-Afrika, wordt verbonden met dat van De Klerk. Als president van het oude Zuid-Afrika is hij grotendeels er voor verantwoordelijk geweest, dat het wegvallen van de apartheid zonder bloedvergieten plaatsvond. Ook ligt de nadruk op de relatie van Mandela met zijn revolutionaire vrouw Winnie.

avatar van Hannibal
Heel overtuigend gespeeld, vooral Portier als Mandela, als twee druppels water. (vooral de stem)
Film geeft een zeer goed beeld van de gebeurtenissen van Nelson Mandela, van ver voor zijn gevangenschap tot aan zijn vrijlating (ik neem aan dat dit voor niemand een spoiler is )

Dustyfan
He, er is dus toch een film over Mandela. Ik ben benieuwd, waar gezien Hannibal?

avatar van Hannibal
Ik heb 'm gehad op vhs. Of misschien heb ik 'm zelfs nog! Ik zal eens zoeken op zolder, daar heb ik nog dozen vol videofilms. Ik hoop dat ie er nog tussen zit.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Dustyfan schreef:

He, er is dus toch een film over Mandela.

avatar van Wolverine
Belachelijk dat deze film over de geschiedenis van 1964 tot 1994 van Zuid-Afrika zo weinig bekeken is, zou verplichte kost moeten zijn op iedere school.