ad
  • 8.179.663 stemmen

The Man from Nowhere (1975)

Drama / Mystery | 60 minuten

Genre: Drama / Mystery

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: James Hill

Met onder meer: Sarah Hollis Andrews, Ronald Adam en Anthony McCaffery

IMDb beoordeling: 6,9 (77)

Over The Man from Nowhere

In 1860 komt het weesmeisje Alice Harvey naar Tower House om daar bij haar oom te komen wonen. Op weg van het station naar Tower House wordt ze aangesproken door een in het donker geklede enge man, die haar maant terug te keren naar het weeshuis. Later duikt de man steeds op en is ze getuige van angstwekkende gebeurtenissen in het landhuis van haar knorrige oom. Ze wil terug naar het weeshuis, maar een groep kinderen overtuigt haar te blijven en de engerd in de val te lokken.

avatar van Baggerman

Baggerman

Eindelijk gevonden dit jeugdsentiment! Ooit zag ik deze film als elf of twaalfjarige, maar ik mocht de film niet afzien van mijn moeder omdat ik nog huiswerk moest maken. En de film duurde nog maar tien minuten! Ik weet wel dat ik stampend naar boven ben gegaan.

De film vond ik toen erg leuk en spannend en de steeds opduikende man gaf het geheel een creepy sfeer. Heel goed gedaan. Hij dook steeds op voor de ramen, of in de verte en steeds zag je zijn gezicht niet door de donker mantel (of pij) die hij droeg.