An Qu (1983)

Hongkong
Actie / Drama

geregisseerd door Ngai Choi Lam
met Kuo Hua Chang, Pei Hsi Chen en Han Chiang

Twee politiemannen. De één werkt volgens het boekje en de ander op welke manier maar nodig is om resultaat te krijgen. Beiden zitten ze achter een grote drugsbaas aan. Een huurmoordenaar die vanwege een bloedwraak ook achter de man aan zit, komt de twee agenten tegen op zijn pad. Ondertussen is een groep jonge straatjongens bezig met overvallen en zijn ze van plan een grote slag te slaan.

avatar van zombie
Deze behoorlijk gewelddadige Hong Kong actiefilm uit de koker van de Shaw Brothers smaakt duidelijk naar meer. Erg sfeervol geschoten, flink wat gevaarlijke stunts, brute actie en een toffe synthesizer soundtrack. Respect voor the-one-man-army Jason Pai Piao, die als een soort pitbull achter zijn doelwit aan gaat.