Mijn Vader Is een Detective: De Wet van 3 (2011)

Nederland
Avontuur

geregisseerd door Will Wissink
met Tjeerd Melchers, Cees Geel en Jasmin Pasteuning

In 'Mijn Vader Is een Detective: De Wet van 3' maken we kennis met de mysterieuze 14-jarige Mara bij wie het, sinds de vermissing van haar moeder, spookt. Wanneer zij aan detective Max vraagt om haar moeder op te sporen maken Max’ zoon Sam en diens vriend Ortwin zich grote zorgen. Max heeft niet door dat Mara een heks is en intussen raakt Sterre, het meisje op wie de jongens allebei verliefd zijn, steeds meer onder haar invloed. Ze doen er alles aan om Mara te ontmaskeren. Ze belanden in een spannend oord waar vreemde rituelen worden uitgeoefend, dingen verdwijnen, en niemand veilig is.

avatar van lars-pixar
Zo te zien aan de trailer en de poster hebben ze de oude cast behouden dat wordt dus weer slecht acteer werk of niet? Ik ben wel benieuwd naar de film trailer ziet er wel goed uit.

avatar van soom
Wie is Jesse?

Ik ben alweer 2 keer begonnen met een stukje tekst, kom gewoon weer eens niet op de woorden. Of juist wel, maar de woorden die ik heb geschreven, zijn een beetje hoogdravend. Dan maar liever nog eens opnieuw beginnen met een tekst, in de hoop dat het dit keer wel ergens op slaat, en ik er geen dingen bij ga halen van miljarden jaren terug.
Natuurlijk moest ik bij het horen van de zin 'Wie is Jesse?' meteen denken aan goede vriend Jesse, (mag wel stellen dat hij na 2 jaar hem al te ontmoeten geen kennis meer is ) net als ik bij First Mission aan Remi moest denken, toen de naam Remi voorbij kwam. Dat soort dingen vind ik altijd grappig, eigenlijk. Jesse is een lieverd.

Het is wel een leuke film. Een beetje kekke dialogen, wat leuke verwijzingen, een paar dingen die niet helemaal logisch zijn (al gaan kinderen natuurlijk net iets makkelijker mee in bepaalde dingen). Cees Geel haalt natuurlijk nooit meer het niveau van Simon, maar hij schmiert er vrolijk en rustig op los, en meisje Mara was van de jongere garde toch echt het beste. Verder vond ik het wel een beetje matigjes allemaal, maar de sfeer uit de film trekt de score toch tot een solide 3*. Ik vind altijd wel iets wat een film geen 2,5* maakt, net dat ene aspect.

Al met al, een grappige film wel. Al vond ik het occultisme helemaal niets.
Verder zat ik in een zaal waar het pikdonker was, waar me minstens 80 keer gewezen werd op het feit dat ik op mijn stoelnummer moest letten en ging het licht al aan toen de film nog niet koud was gestopt.

Maar een fijne 3*.

Leuke, vlotte kinderfilm. Mijn dochter (9 jaar) vond het een goede film. Dit is toch de beste maatstaf. Ik heb mezelf ook niet verveeld. Wel een beetje kort met 80 minuten.

Mattige jeugdfilm alleen geschikt voor de wat jongeren onder ons.

robertus65
Niet spannend genoeg, allemaal flauwekul met dat zweverige gedoe. De eerste film kon ik mij al moeilijk herinneren en van deze zal mij ook niet veel bijblijven.

avatar van Phantasm
Deze is al net zo slecht al zijn voorganger, belachelijk verhaal.

avatar van Robertdeniro
Niet super, maar voor een regenachtige middag met je kinderen te doen...

avatar van GGG
GGG
Echt slecht... Mijn kinderen vroegen of we hem niet konden uitzetten terwijl ze zaten te genieten van deel 1. Stoppen is mijn advies.