Paul's Case (1980)

geregisseerd door Lamont Johnson
met Eric Roberts, Michael Higgins en Gus Kaikkonen

Paul komt uit de arbeidsklasse en leeft in zijn eigen fantasiewereld. Pauls droom is om zijn sombere bestaan in te ruilen voor een beter leven. Of de duivel ermee speelt krijgt Paul op een dag de gelegenheid om een som geld te stelen en hij gaat er vandoor richting het betoverende New York City. En Pauls dromen worden waar: in een luxueuze hotelsuite proeft hij zijn eerste champagne. Echter dit feest kan niet te lang duren, want de harde realiteit zal terugkomen en Paul zal een wanhopig besluit moeten nemen.

De kopie die ik gezien heb had de tand des tijds niet goed doorstaan. Over de film: een simpel, overgevoelig en o zo langdradig verhaaltje waar ik geen moment warm voor kon lopen.

avatar van Shaky
Aardige verfilming / interpretatie van Cather's verhaal dat net niet diep genoeg gaat om een echt interessant point of view te bieden op dit korte verhaal uit 1905. Al met al aardig.