(2000)

Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Ricardo Dias

De bekende stelling 'godsdienst is opium voor het volk' gaat niet op voor de Brazilianen; dat is de strekking van deze film. In Brazilië is religie geen zoethoudertje, maar een belangrijk aspect van het dagelijks leven van mensen uit alle sociale klassen. Voor velen vormt hun geloofsbeleving zelfs de belangrijkste pijler van het bestaan. In Fé reizen we met de filmmaker kriskras door het immense land Brazilië, op zoek naar de vele religieuze uitingsvormen. Het is een bonte stoet van priesters, spiritisten en hun volgelingen die we te zien krijgen.